Back

Κινητικότητα-ERASMUS

Το Erasmus+ είναι το Πρόγραμμα της ΕΕ που αφορά τους τομείς της εκπαίδευσης, της κατάρτισης, της νεολαίας και του αθλητισμού για την περίοδο 2021-2027. Η εκπαίδευση και κατάρτιση υψηλής ποιότητας, καθώς και η άτυπη μάθηση, εφοδιάζουν τους συμμετέχοντες με τα προσόντα και τις δεξιότητες που απαιτούνται για την ουσιαστική συμμετοχή τους στη δημοκρατική κοινωνία, τη διαπολιτισμική κατανόηση και την επιτυχή μετάβαση στην αγορά εργασίας.

Στόχοι του Προγράμματος Erasmus 2021-2027

Ένταξη και Πολυμορφία: Τα Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης προκειμένου να παράσχουν πρόσβαση σε φοιτητές και προσωπικό, σύμφωνα με τις αρχές του Χάρτη Erasmus (ECHE), θα πρέπει να διασφαλίζουν ίση και δίκαιη πρόσβαση και ευκαιρίες σε τρέχοντες και μελλοντικούς συμμετέχοντες από όλα τα υπόβαθρα. Αυτό προϋποθέτει την ένταξη ατόμων με λιγότερες ευκαιρίες, για τον αναλυτικό ορισμό των ατόμων με λιγότερες ευκαιρίες παρακαλούμε δείτε τον Οδηγό)

Περιβαλλοντική βιωσιμότητα και πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον: Σύμφωνα με τις αρχές του Χάρτη Erasmus (ECHE) τα Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης πρέπει να προωθούν πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον, σε όλες τις δραστηριότητες που σχετίζονται με το Πρόγραμμα, (χρήση βιώσιμων μέσων μεταφοράς για την κινητικότητα, τη λήψη μέτρων κατά τη διοργάνωση εκδηλώσεων, με πιο φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο, αντικατάσταση διοικητικών διαδικασιών έγχαρτης μορφής με ψηφιακές διαδικασίες. Επιπλέον τα Ιδρύματα προωθούν, την αύξηση της ευαισθητοποίησης των συμμετεχόντων σχετικά με μέτρα που μπορούν να λάβουν ενώ βρίσκονται στο εξωτερικό, για να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα καθώς και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της κινητικότητάς τους.

Ψηφιοποίηση – Ψηφιακή εκπαίδευση και δεξιότητες: Τα Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης, Σύμφωνα με τις αρχές του ECHE, πρέπει να εφαρμόζουν την ψηφιακή διαχείριση της κινητικότητας των φοιτητών σύμφωνα με τα τεχνικά πρότυπα της πρωτοβουλίας European Student Card. Τα Ιδρύματα θα πρέπει να προωθούν τη μικτή κινητικότητα, τον συνδυασμό φυσικής και εικονικής δραστηριότητας, για να προσφέρουν πιο ευέλικτες μορφές κινητικότητας και να ενισχύουν περαιτέρω τα μαθησιακά αποτελέσματα και τον αντίκτυπο της φυσικής κινητικότητας.

Για περισσότερες πληροφορίες: